majkela

Alla inlägg under februari 2011

Av Mikaela - 27 februari 2011 18:23

Stressig dag idag på jobbet. Mycket kunder. Men alltid lika kul att se intissar skoja med alla kunder. Om ni någon gång vart på ikea västerås så har ni säkert stött på en skäggig man - det är intissar :-) Efter jobbet gick jag in så maxi och handla till farmor. Hon ska baka morotskaka till mig som jag ska bjuda på på jobbet på tisdag. Sista dagen på ikea. Kan inte fatta det. Hur som helst. Åkte sen och lämna allt hos farmor och farfar. Och nu är jag hemma. Precis duschat och håller på och lagar mat. Ytterfilé med ris och grönpepparsås :-) Ikväll ska jag bänka mig framför tvn och kolla på big brother. Heja gurkan :-D

Av Mikaela - 27 februari 2011 10:31

Godmorgon! Idag vaknade jag klockan nio som alla andra lediga eller sena dagar på jobbet. Även fast jag ställt klockan på tio så vaknar jag nio. Vi låg och drog oss hur länge som helst. Sen gick jag upp och gjorde havregrynsgröt och tvätta bort gårdagens smink som jag somnade med. Efter det här inlägget ska jag platta håret och sminka mig. Ska jobba min sista dag på byten idag. Det känns i magen. Jobbigt att lämna alla underbara. Men ändå så kul att med nya utmaningar och nytt folk att ha att göra med. Det här kommer bli en bra dag trots det är sista dagen så byten.

Av Mikaela - 26 februari 2011 16:20

  

499:- DIN SKO


  

399:- LINDEX


  

30:- LINDEX

Av Mikaela - 26 februari 2011 16:12

Igår jobbade jag 11-17, sen skyndade jag mig hem för att hinna fixa mig inför kvällen. Robin skjutsa sen ner mig på stan där jag mötte upp Pernilla vid stadshotellet. Gick sen till tabazco för att äta med citygross tjejerna! :)

Blev fläskfilé med rotsakskaka och rödvinsås, så sjukt gott! När tjejerna skulle hem och sova efter en tung arbetsvecka så gick jag några bord bort där Filip, Josefin och Johan  ifrån IKEA var. Träffade även på Malin och Elina - dyngraka!


Imorse vaknade jag vid nio tiden. Låg och kollade på alla big brother avsnitt som jag missat, eller okej..... Somnat till :) Haha! Fick till och med frukost på sängen idag, dendu! Sen vid 12 tiden åkte vi och hämta pappa och åkte till hälla. Tanken var att vi skulle äta på pizza hut men det var smockat med folk så blev donken istället. Besvikelse!


På hälla shopping köpte jag ett par skor, som jag kollat in sååå länge!

Och en långärmad tunn tröja som kommer bli hur bra som helst till sommaren.

Justja. Köpte ett par örhängen som såg ut som löv också.


Robin köpte en tjock tröja, chinos och haldsuk.

Och pappa köpte två skjortor.


Ikväll blir det tacos och mys framför en film som Robin laddat ner. Inte en aning om vad det är för film, men han säger att jag kommer gilla den. Antar att det är en komedi då :) Haha!

Av Mikaela - 22 februari 2011 09:34

Så sjukt trött! Vill bara ligga kvar i sängen hela dagen. Och helst se på big brother :) Men det är bara att ta sig i kragen och gå upp nu. Jobbar på byten idag, 1200-2010. Och när jag kommer hem ska robin lagat korvstroganoff med ris. Eller fisk och potatismos. Längtar! :-D

Av Mikaela - 21 februari 2011 14:12

Ställde klockan på 08:30 så att jag skulle hinna platta håret innan jag skulle ner på stan och fixa naglarna. Var där redan vid halv tio så tog en kopp kaffe och läste elle :) Sen var det dags! 700 kronor "åt helvetet", woho!  Se bilden nedan för hur naglarna blev. Hiss eller diss? 700..... Det tar emot!


När jag var klar på harmoniq träffade jag mamma och per på stan. Mamma provade jens lite här och var, men ingenting passade henne ( enligt sig själv )

Sen skulle Per till tandläkaren så mamma och jag gick och tog en fika på brogården. Var lite anti att gå dit, men var riktigt mysigt där :) Var så tyst och lugnt. Men jag hade även gråten i halsen när jag var där. Satt nämligen en tant där som var själv och fika. Hon åt först mat och sen fika hon. SJÄLV!!!

Jag ville så gärna säga åt  henne att hon kunde sätta sig vid oss. Åh! Sånt där gör ont i mitt hjärta.


Nu har jag precis betalat räkningar, och nu ska jag "äntligen" ta tag i allt här hemma. Ser ut som ett bombnedslag. När Robin kommer hem vid fyra tiden ska vi till återbruket och slänga en massa! Äntligen!


  

Av Mikaela - 20 februari 2011 19:57

Min helg har bestått av att jobba och umgås med min familj :)

I fredags åkte jag hem till pappa och åt thai och kollade på let's dance.

Min bror följde sen med hem till mig och Robin. Robin sov hos sin kompis Mathias och jag och Anton kollade på tv och mös med tvn i sängen.


I lördags jobbade jag till kvart över sex. Åkte sen och hämta bror i hökåsen och sen hem till faster Ann för tacos. Så sjukt gott!


Och idag har jag jobbat 09:20-19:00. Sitter nu och väntar på att pastan och köttbullarna ska bli klara. Vrålhungrig!


Imorgon ska jag fixa mina naglar klockan 10 på harmoniq. Sen lämna tillbaka ett par glasögon jag lånat hem. Och som jag inte kan bestämma mig och jag älskar eller hatar :) Sen hem och städa, tvätta och diska..... Roligt, va? INTE!


Btw! Missa inte big brother klockan nio på kanal elva!

Av Mikaela - 18 februari 2011 09:19

Ops, dålig uppdatering!


I veckan har jag iaf vart på mingel kväll på nya IKEA på erikslund. Kan tillägga att det tog två timmar att gå igenom hela varuhuset :) Me like!


Har vart på city gross med Sandra, Pernilla och Mia. Kolla hur långt de hade kommit med byggandet. Snart så... Nu är det nära!


Farmor har följt med mig ner på stan, vi tog en fika på systrarna eriksson och efter det gick vi och hämtade ut ett par glasögon som jag tog med hem och provade. Har fortfarande inte bestämt mig om jag ska ha dem eller inte.


Hade en mysig spel kväll hemma hos Lisa efter mingel kvällen i onsdags. Blev några bacardi till det också, det var jag värd!


Minuset i veckan är att jag fått parkeringsböter, fyrahundra jävla kronor! :(((

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards