majkela

Alla inlägg under januari 2011

Av Mikaela - 31 januari 2011 19:49

Idag jobbade jag 09:50-18:00. Jag trodde jag skulle vara på byten när jag kom till jobbet, men hade blivit dubbel bokat där så var frontliner ett tag, i kassan ett tag, och sen resterande tid har jag inrett entrén med lite nya saker.

Ska fortsätta med det mer imorgon. Fixa lite bord och små prylar.


Helt sjukt att jag kom i tid till jobbet imorse, faktiskt. Vaknade av mig själv klockan nio. Min mobil hade dött. Trodde jag hade försovit mig för att solen lös in genom sovrums fönstret. Men jag hade turen på min sida :)


Efter jobbet fick jag springa in på ica maxi för att köpa en is skrapa till bilen. Hoppas ingen såg mig imorse. Fick skrapa fönstrena med en vante, haha!

Vart så förbannad efter och slänge vanten på backen och åkte till jobbet, haha!


När jag kom hem lagade vi stekt korv med spaghetti, jag som aldrig gillat sån där "enkel mat" förut. Men nu är jag inne i en period som jag älskar det!

Så imorgon blir det pasta med tonfisk när jag kommer hem :)


Nu ska jag kolla på familjen annorlunda och grina en skvett till spårlöst.

Av Mikaela - 30 januari 2011 19:58

Hello! Har vart och köpt mig en ny bil idag :) Så nu är jag friiiii! Nej då, men känns skönt att kunna ta sig fram och tillbaka till jobbet utan att behöva planera varje dag med Robin. Och åka och träna, sola osv när jag vill.


    

Av Mikaela - 30 januari 2011 08:39

Jag är neeeervös, konstigt nog. Ska iväg och kolla på bil med pappa nu :) Våran bil startade inte igår. Sen när jag loggade in på blocket hittade jag en fiat punto som skulle vara kanon till mig! Så håll tummarna för mig nu :))))


Skriver mer sen efter jobbet......

Av Mikaela - 29 januari 2011 10:36

Godmorgon! Igår kom malin, linus, sandra, bergfeldt och pontus över. Vi spelade move och drack öl, vin och drinkar :) Gick sen ner på stan. Killarna gick till tabazco och malin och jag gick till å. Men linus och robin kom efter 10 minuter för att det var fullt på tabazco. Nu ska jag försöka pallra mig upp ur sängen, för klockan ett ska jag träffa robins mamma på stan. Jag ska prova glasögon. Och kanske blir ett par nya skor :) Kommer en bildbomb sen när jag sitter vid datorn.

Av Mikaela - 28 januari 2011 16:26

Skön dag på jobbet idag. Fick skjuts av pappa till jobbet imorse, huuuuur skönt som helst då jag började 08:45. Jobbade tillsammans med min älskade Lisa i lekrummet :) Efter jobbet skulle Robin hämta mig men våran bil ville inte vara med i matchen längre. Men jag hade tur som fick skjuts av snällaste Lena som skulle in till stan och klippa sig.

 

Har precis skurat alla golven ( förutom sovrummet som det är kaos i ) eftersom att våra vänner kommer hit ikväll för lite vin/öl och häng!

 

Lägger upp bilder imorgon på när Lisa hänger sig i granen, och på cupcakes som vi fick till fika idag på jobbet!

 

Skål!

Av Mikaela - 27 januari 2011 22:06

Efter jobbet kom Robin och hämta mig. Vi köpte faktiskt mat ifrån donken bara för att jag ville hem i tid och kolla på svensk maffia. Bra, men hemskt program. Intressant det där med att alla vi människor är så olika. Och att man kan ta en människas liv för att verka "tuff nog" inför sin grupp. Kommer nog aldrig förstå det där. Även fast jag haft ett öga i den där världen när jag var yngre. Nu ska jag kolla klart på nyheterna sen sova. Börjar jobba 08:45 imorgon, men jag har en snäll pappa som ska skjutsa mig :-) Godnatt!

Av Mikaela - 27 januari 2011 08:36

Kollade som sagt på uppdrag granskning igår som handlade om IKEA. Jag vet inte vad jag har att säga om det riktigt. Jag tycker det är rätt smart av honom att ha ägandeskapet i ett annat land då han/IKEA inte behöver betala så mycket skatt. Men att inte vilja prata om det står jag inte för!

Såg ni programmet? Vad tycker ni?

 

Idag ska jag jobba 11:00-20:30 som frontliner i kassan. För er som inte vet vad frontliner är så innebär det att man är ansvarig för kassan idag. Ser till så att alla får gå på rast när de ska, finns till för kassörerna helt enkelt. Och kunderna såklart! Byten och frontliner är helt klart roligaste och den bit där jag växt mest som individ och medarbetare.

 

  

På g till jobbet :)

Av Mikaela - 26 januari 2011 10:25

Tanken var att jag skulle skjutsa Robin till skolan imorse så att jag kunde ha bilen och åka och träna 11:30 ( Mitt favorit pass på friskis! ) Men jag orkade verkligen inte gå upp. Så sa åt honom att han kunde åka utan mig så att jag kunde sova vidare. Vaknade sen vid nio tiden. Låg och drog mig i sängen ett dag och sen gick jag upp och åt frukost. Två mackor och ett glas saft. Haha! Inte bästa frukosten, men gud vad gott det är med saft när man är törstig!

 

Planerna idag är att åka ner på stan och lämna in mina "provglasögon", köpa ett svett armband, och sen beroende på vad klockan är åka hem till farmor och farfar och ta en fika :) Sen 16:30 ska Sanna, Elina och jag åka till friskis och gå på ett medel pass.

 

  

Min älskade one piece som jag fick i julklapp av Robin

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards